Online marketing campagnes

Er zijn op het internet veel kanalen om bezoekers naar uw website of webshop te genereren, maar welke kanalen zijn het efficiëntst? Om efficiënte online campagnes op uw online kanalen te kunnen beheren en optimaliseren, zal eerst de basis goed ingericht moeten worden. Met de basis bedoelen we een systeem waarbij u de doelen en statistieken van uw website of webshop accuraat kunt bijhouden. Wij gebruiken hiervoor standaard Google Analytics in combinatie met diverse andere online tools.

We maken al uw online marketing activiteiten meetbaar!

Dit zorgt voor transparantie en focus op rendement

Wanneer uw basis niet goed is ingericht is het onmogelijk om het effect van uw online campagnes en activiteiten correct door te meten. Het gevolg is dat u “op een grote zee stuurloos aan het varen” bent. Wij willen dit graag voorkomen en voor u inzichtelijk maken welke online kanalen en instellingen u het meeste opleveren. Hieronder vindt u een overzicht van online kanalen en mogelijkheden waar wij u over kunnen adviseren en in ondersteunen.

WE KUNNEN U OP HET GEBIED VAN ONLINE MARKETING ADVISEREN OVER:

Statistieken en analyses (webanalytics)

Het verkeer op uw website is van de eerste tot en met de laatste bezoeker meetbaar. Iets waar u veel voordeel uit kan behalen mits u alles goed meet en analyseert. Wij adviseren u om altijd Google Analytics in uw website of webshop te implementeren. Google Analytics is een goede basis om uw online (marketing) activiteiten mee te gaan meten en analyseren. Wel is het van belang dat het correct is ingericht.  Zonder een goede basis en inrichting weet namelijk niemand wat hij nou precies aan het meten is. Als de basis echter staat kunnen we precies zien welke online kanalen u het meeste rendement opleveren. In de kanalen die geen of weinig rendement opleveren kunt u, op basis van statistieken, minder geld en tijd steken. Onze webanalyses zijn hier allemaal op gericht: we achterhalen welke online marketing activiteiten en kanalen u het meeste opleveren. Ook kijken we naar het bezoekersgedrag en verkeer op en naar uw website, en kijken we of de meest belangrijke pagina’s wel (vaak genoeg) worden bezocht.

Online adverteren

Op het internet zijn veel mogelijkheden om te adverteren. Neem onder andere alleen al Google Adwords, Facebook en LinkedIn. Online adverteren kost geld en tijd, maar u kunt uw doelgroep wel gerichter bereiken dan via offline advertenties. Veel data die internetgebruikers invoeren en achterlaten (denk bijvoorbeeld aan zoekopdrachten, leeftijd en woonplaats) kan gebruikt worden om uw advertentie doelgroep op af te stemmen (targeting & profiling). De mogelijkheden zijn enorm en ook nog eens per kanaal verschillend. Een ander voordeel van online adverteren (ten opzichte van offline adverteren) is dat het resultaat direct meetbaar is. Hierdoor kunnen wij onze meerwaarde voor uw bedrijf ook direct en op ieder moment aantonen.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachines beoordelen uw website door hem te indexeren. Door deze indexatie kunnen ze de positie van uw website in de zoekresultaten bepalen. Iedereen wil zo hoog mogelijk in Google bij de zoekresultaten staan, uiteraard het liefst op positie 1. In de praktijk is het zo dat er maar 10 posities op pagina 1 staan en dat Google meerdere resultatenpagina’s toont (bijvoorbeeld bij lokale en nationale zoekresultaten). Er zijn om en nabij 200 factoren die uw positie(s) in de zoekmachines bepalen. Sommige factoren zijn echter vele malen belangrijker dan anderen. Wij helpen u graag om uw posities in Google te verbeteren!

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het verhogen van het rendement van uw website. Oftewel in verloop van de tijd met dezelfde hoeveelheid bezoekers meer doelen behalen. Een doel kan erg variëren: van het bekijken van een videoclip, het klikken van een knop (call to action) of een bestelling via uw webshop. Ze hebben allemaal één ding gemeen; de bezoeker moet het doel voltooien op uw website of webshop. Door te gaan testen, meten en optimaliseren komen we uiteindelijk tot een hogere conversie op en van uw website of webshop.

Lokale vindbaarheid verbeteren in Google

U zult het geregeld zelf ook doen; een zoekterm in combinatie met een locatie of plaats intypen in Google (bijvoorbeeld “loodgieter Leeuwarden”). De resultatenpagina die u dan te zien krijgt wijkt af van de meest reguliere resultaten pagina van Google en bevat meestal prominent een Google Maps kaart. Voor u als lokale onderneming is het belangrijk dat u juist dan in beeld bent en blijft. We kunnen u hierover adviseren en zorgen dat uw online zichtbaarheid in uw regio wordt vergroot!

E-mailmarketing

E-mailen doen we allemaal dagelijks, het is daarom een belangrijke manier om in contact te komen en blijven met uw doelgroep. Vraagt u al om de e-mailadressen van uw klanten? Mocht dit nog niet zo zijn dan adviseren wij u om hier direct mee te beginnen. E-mailmarketing is een uitgelezen mogelijkheid om op reguliere basis in contact te komen met uw klant en ze naar uw website te leiden. Er zijn veel e-mailmarketingtools die het versturen en beheren van uw e-mailmarketingcampagnes makkelijker maken. Online Mix heeft ervaring met diverse e-mailmarketingtools. Laat ons u adviseren over de juiste aanpak en tools voor uw e-mailmarketing. We kunnen u ook ondersteunen in de praktijk; wij versturen en beheren dan uw e-mailmarketing campagne(s) voor u.

Affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij u als adverteerder uw affiliates, ook wel publishers genoemd, beloond voor de door hun gegenereerde verkopen of leads. Affiliates kunnen dit bewerkstelligen door uw advertentiemateriaal op hun website te plaatsen. Groot voordeel van affiliate marketing is dat er gewerkt kan worden met een vaste vergoeding. U weet precies wat voor uw beschikbare budget terug krijgt. Online Mix heeft zelf geen affiliate marketing programma maar adviseert u en kan uw affiliate marketing activiteiten beheren. We hebben goede connecties binnen de grootste affiliate netwerken van Nederland.

Mobile marketing

Wanneer u uw website statistieken van de afgelopen tijd bekijkt zult u zien dat het aantal bezoekers dat uw site bekijkt via een mobiel apparaat enorm toeneemt. Het is erg belangrijk om hier rekening mee te gaan houden. Een website die mobiel bekeken wordt en hier niet voor is ingericht verliest bezoekers én conversies. Wanneer u een nieuwe website laat ontwikkelen is het belangrijk om met het groeiend aantal mobiele bezoekers rekening te houden. Er zijn meerdere mogelijkheden om uw doelgroep mobiel tot dienst te kunnen zijn, ook als u geen volledig nieuwe website wilt laten ontwikkelen. Laat ons u adviseren hoe u met mobile marketing om moet gaan zodat ook u klaar bent voor de toekomst!

Social media

Social media zijn online platformen waarop gebruikers zelf de content plaatsen. Content kan zijn: berichten, video\’s, afbeeldingen en presentaties. Bekende social media platformen zijn onder andere Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube. Wanneer moet u gebruik maken van deze platformen en moet u überhaupt gebruik van ze gaan maken? Het is een vraag die veel bedrijven en ondernemers op dit moment bezig houdt. Wij adviseren u graag over de inzet en het gebruik van social media. We hebben veel ervaring met het opzetten en beheren van social media voor bedrijven. Door response en het verkeer te meten van uw social media activiteiten komen we er snel achter welke social media kanalen bij u passen en “voor u werken”.

Google Adwords

Google Adwords is het bekendste online advertentie netwerk in Nederland. Binnen het netwerk wordt gewerkt met cost per click (CPC) principe, u betaald pas wanneer iemand op uw advertentie klikt. Het netwerk kan worden opgesplitst in twee delen; het zoeknetwerk en het display netwerk. Het zoeknetwerk bevat advertenties die getoond worden na een zoekopdracht. Via het display netwerk kunnen advertenties op aangesloten websites worden getoond. Bij het display netwerk worden vaak banners gebruikt en het is een ideaal platform om remarketing in te zetten.  Met remarketing kunt u bezoekers die reeds op uw website zijn geweest opnieuw benaderen. Het is belangrijk dat Adwords campagnes goed opgezet worden, kwalitatieve campagnes worden namelijk beloond met korting (op uw CPC) door Google.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op!

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw bericht

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!