Our Blog

Remarketing: zet u online al de achtervolging in?

“Hey dat is toevallig! Ik zie banners op diverse websites van een website die ik onlangs ook heb bezocht”. Een zin die ik al meerdere malen in mijn omgeving heb gehoord. U raadt het wellicht al: Dit is geen toeval, maar remarketing!

Remarketing stelt u in staat om bezoekers die uw website hebben bezocht later opnieuw te benaderen via advertenties (veelal banners) op andere websites. Veel van uw bezoekers haken jammer genoeg af voordat ze een contactformulier hebben ingevuld of bestelling hebben geplaatst. Remarketing kunt u inzetten om ze nogmaals naar uw website te “lokken” en alsnog het formulier in te vullen of een bestelling te laten plaatsen.

Hoe werkt remarketing:

Hoe werkt remarketing

Met dank aan Adcrowd voor de afbeelding

 

 

Aandachtspunten voor remarketing

Het is belangrijk om van tevoren goed na te denken over uw remarketing campagne. Zo is het belangrijk dat u een frequency cap instelt. Dit zorgt ervoor dat uw doelgroep uw advertenties een maximaal aantal keer per periode ziet. Ook is het verstandig om (indien van toepassing) doelgroepen uit te gaan sluiten. Zo is het bijvoorbeeld niet nodig om een doelgroep te targetten die uw doel al heeft bereikt, iemand die al een bestelling heeft geplaatst hoeft niet een banner met “bestel nu” te zien. Die doelgroep kunt u beter targetten met een “upsell banner” om zodoende nogmaals een bestelling te plaatsen.

Ziet u of bent u benieuwd naar mogelijkheden voor uw organisatie of onderneming? Neem contact met mij op, een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te bespreken is snel ingepland! Ook telefonisch ben ik bereikbaar en wel op 0610126365 .

Wilt u dit delen via social media?
Facebook Twitter Linkedin Pinterest Plusone Email
Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!